Vyztužování asfaltových vrstev
Omezení reflexních trhlin pomocí Tensaru
Reflexní trhliny v asfaltových vozovkách se obecně vyskytují nad spoji podkladových betonových panelů nebo nad trhlinami v chemicky stabilizovaných podkladních vrstvách. Můžou se také vytvořit při teplotním smršťování a roztahování asfaltu nebo vlivem dopravy. Dále se objevuji při rozšiřování komunikací v místě na napojení nových a starých konstrukčních vrstev v případě nerovnoměrného sedání.
Jak geomříže a geokompozity Tensar pro vyztužování asfaltu mohou pomoci
Geomříže Tensar pro vyztužování asfaltu vzájemně spolupůsobí s asfaltovou vrstvou s cílem zvýšení tahové tuhosti, omezení deformace asfaltové vrstvy a snížení rozvoje trhlin (jestliže i přesto se vytvoří trhliny, jsou často mnohem menší). Geomříže pro vyztužování asfaltu mohou také zredukovat vyjetí kolejí na směsích s nízkou tuhostí, kdy vozovka je podrobena pomalé, těžké kolové zátěži při vysokých teplotách. U kompozitů do asfaltu jsou geomříže spojené s netkanou geotextilií, která absorbuje asfalt ze spojovacího postřiku a také může působit jako membrána redukující napětí (Stress Absorbing Membrane Interlayer, SAMI). Geotextilie může také působit jako zábrana proti pronikání vody do nižších vrstev vozovky.